Blogger si comel my name 'Neirin Effifa' saya bersyukur hidup di dunia ini,kisah saya biarlah hanya saya yang tahu,tak mahu libatkan yang lain.tak minta disuka dan dibenci'

CHURPCHURP

Tuesday, January 6, 2015

Hati hati dengan Hati

Kita tidak sedar yang kita ni mempunyai perasaan yang kita takkan duga.. Macam kita pandang sekeliling kita ,kita takkan tahu mungkin kawan kita suka kita malah benci kita dalam diam, malah kita takkan duga yang kita akan suka kawan kita walau kita dah lama kawan dengan dia. Tetapi apa saya nak katakan bahawa hati tu jangan mudah untuk memberikan kepada sesiapa kerana kita tak tahu yang kita akan dikecewakan untuk kali pertama dan kedua dan selamanya...Apa yang korang faham dalam cinta ini.. mungkin ada segelintir okey dan segelintir tak okey but itu memang lumrah.. Aku tak kata aku tak nak bercinta,gila ke ?? siapa tanak bercinta?? tetapi better baik kita jaga hati kita sendiri daripada kita sibuk-sibuk nak jaga hati orang lain.. Memang kita perlu berkongsi suka duka dan lain2 tapi cinta orang dulu-dulu tak sama dengan cinta sekarang....susahlah nak terangkan kat korang,...Bagi aku biarlah apa orang nak kata aku selfish or not tapi itu hakikat yang kita akan penat nak jaga hati orang sedangkan hati kita ni dah terlalu penat dengan banyak perkara.,Hati manusia ni sekarang mudah sangat nak bagi orang lukakan..Bila  dah kecewa barulah nak teriak macam orang gila,,,benda camni kita tak Unexpected.. dalam banyak perkara kita perlu berhati-hati dengan hati kita sendiri

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum =)
dah bace entri ? jom la komen sikit !~